Oyun Teorisi ve Türkiye Turizm Sektörü Üzerine Bir Uygulama

%2
72,00 TL
70,56 TL

Oyun Teorisi ve Türkiye Turizm Sektörü Üzerine Bir Uygulama

%2
%2
72,00 TL
70,56 TL
Kazancınız:1,44
Kitap Açıklaması

Oyun teorisi rekabet ortamında bulunan iki karar vericinin rakibinin stratejilerini biliyor olduğu varsayımı altında kendileri için en uygun stratejiyi belirleme problemlerinin çözümünde kullanılmaktadır. Karar teorisi ise bir karar vericinin doğaya karşı belirli koşullara göre en iyi stratejiyi belirlemesi problemlerinin çözümünde kullanılmaktadır. Bu kitapta öncelikle karar teorisi genel hatları ile anlatılmış ve ardından oyun teorisi detaylı bir biçimde ele alınmıştır. Uygulama kısmında ise Türkiye'nin coğrafi bölgeleri oyuncu olarak ve turizm açısından öne çıkan özellikler de stratejiler olarak ele alınarak oyun teorisi modelleri oluşturulmuştur. Kurulan modellerde tüm coğrafi bölgelerin karşılıklı olarak dikkate alınmasıyla oyunun hangi bölge lehine sonuçlanacağı belirlenmekle beraber bu bölgelerin birbirlerine karşı en iyi startejileri yani üstün yönleri ortaya çıkartılmıştır. Oyun modelinin kurulmasında turizm sektöründe yer alan kişilerin görüşleri dikkate alınmış olup değerlendirmeler bu çerçevede yapılmıştır. Bu kitabın karar ve oyun teorisi konularına ilgi duyan turizm sektöründe araştırma yapan kişilere turizm sektöründe yer alan karar vericilere araştırmacılara akademisyenlere öğrencilere ve tüm okuyuculara faydalı olacağı kanaatindeyiz.Bölüm 1. Karar Teorisi1.1. Karar Teorisine Giriş1.2. Belirlilik Durumunda Karar Verme1.3. Risk Durumunda Karar Verme1.3.1. Beklenen Değer Kriteri1.3.2. En Yüksek Olabilirlik Kriteri1.3.3. Beklenen Fırsat Kaybı Kriteri1.3.4. Tam Bilginin Beklenen Değeri1.3.5. Karar Ağaçları1.4. Belirsizlik Durumunda Karar Verme1.4.1. Eş Olasılık Kriteri1.4.2. Kötümserlik Kriteri1.4.3. İyimserlik Kriteri1.4.4. Pişmanlık Kriteri1.4.5. Hurwicz Kriteri1.5. Bayesgil Karar Verme1.5.1.Koşullu Olasılık1.5.2. Bayesgil KararBölüm 2. Oyun Teorisi2.1. Giriş2.2. Oyun Teorisinin Tarihsel Gelişimi2.3. Oyun Teorisi ile İlgili Literatür Taraması2.4. Temel Kavramlar2.5. Oyun Teorisinin Varsayımları2.6. Oyunların Gösterim Biçimleri2.7. Oyunların SınıflandırılmasıBölüm 3. İki Kişili Sıfır Toplamlı Oyunlar3.1. Giriş3.2. Maksimin ve Minimaks İlkesi3.3. Tam Stratejiler3.4. Baskın Stratejiler3.5. Eş Stratejiler3.6. Karma StratejilerBölüm 4. Karma Stratejili Oyunların Çözüm Yöntemleri4.1. 2*2 Boyutlu Oyunların Genel Çözümü4.2. 2*2 Boyutlu Oyunların Cebirsel Çözümü4.3. n*n Boyutlu Oyunların Matris Yöntemi ile Çözüm4.4. n*n Boyutlu Oyunların Cebirsel Yöntem ile Çözümü4.5. Oyunların Grafik Yöntem ile Çözümü4.5.1. 2*2 Boyutlu Oyunların Grafik Yöntem ile Çözümü4.5.2. m*2 ve 2*n Boyutlu Oyunların Grafik Yöntem ile Çözümü4.6. Oyunların Doğrusal Programlama ile Çözüm YöntemiBölüm 5. İki Kişili Sıfır Toplamlı Olmayan Oyunlar5.1. Baskın (Ustun) Stratejiler5.2. İki Kişili ve 2*2 Stratejiye Sahip Oyunun Cebirsel Çözüm5.3. İki Kişili ve n*m Stratejiye Sahip Oyunların ÇözümüBölüm 6. Uygulama6.1. Giriş6.2. Oyun Modeli6.2.1. Doğu Güney Doğu Anadolu Bölgeleri ile Ege Akdeniz Bölgeleri6.2.2. Doğu Güney Doğu Anadolu Bölgeleri ile İç Anadolu Bölgesi6.2.3. Doğu Güney Doğu Anadolu Bölgeleri ile Karadeniz Bölgesi6.2.4. Doğu Güney Doğu Anadolu Bölgeleri ile Marmara Bölgesi6.2.5. Ege Akdeniz Bölgeleri ile İç Anadolu Bölgesi6.2.6. Ege Akdeniz Bölgeleri ile Karadeniz Bölgesi6.2.7. Ege Akdeniz Bölgeleri ile Marmara Bölgesi6.2.8. İç Anadolu Bölgesi ile Karadeniz Bölgesi6.2.9. İç Anadolu Bölgesi ile Marmara Bölgesi6.2.10. Karadeniz Bölgesi ile Marmara Bölgesi6.3. Sonuçlar ve DeğerlendirmeKaynaklar

Kitap Özellikleri
Basım Yılı2020
Baskı1
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat16,5 x 23,5
ISBN-106057858283
Kağıt Türü1. Hm. Kağıt
Sayfa Sayısı192
135 TL ve üzeri kargo bedava
Ürünle İlgili Öne Çıkan Kampanyalar

{{CMP.TITLE}}

{{CMP.DESCRIPTION}}

  • Ödeme Seçenekleri
  • Yorumlar (0)
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.