Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim
Hz. Peygamber Döneminin Sosyo-Ekonomik Yapısı
%11 
240,00 TL
213,60 TL

Hz. Peygamber Döneminin Sosyo-Ekonomik Yapısı

Hz. Peygamber Döneminin Sosyo-Ekonomik Yapısı

%11 
240,00 TL
213,60 TL
RAVZAA.png (107 KB)
%11 
240,00 TL
213,60 TL
Kazancınız:26,40
RAVZAA.png (107 KB)

Tükendi

Gelince Haber Ver
Kitap Açıklaması

Hz. Peygamber'in sîretini ya da biyografisini çeşitli açılardan ele almak mümkündür. Siyer yazıcılığında önemli katkıları olan meğâzi türü çalışmaların sîretin sosyo-politik ve daha ilk dönemlerden itibaren gelişen yönleri üzerine yoğunlaştığını söyleyebiliriz. Ancak siye-rin sosyo-ekonomik yönleri üzerinde duran çalışmaların birincilere göre aynı yoğunlukta olduğunu söylemek zor-dur. Aslında bu iki alanın etkileşimli süreç çerçevesinde birbirinden ayrılması mümkün değildir. Hatta İbn Haldun 'un izini takip ederek tarihi verilerin sosyolojik analizlerde kullanımıyla yeni bir siyer sosyolojisi bağlamında Hz. Peygamber'in örnekliğini sosyo-ekonomik gelişme çerçe-vesinde inceleyebiliriz.

Toplumsal yapının en göze batan yönünün tabaka-laşma sistemi olduğunu dikkate alarak toplumsal haya-tın sürdürülebilirliğinin ön saflarından birini oluşturmak için ekonomik kurum norm değer ve organizasyonların oluşturduğu ekonomik yapının teşekkülünü sosyo-eko-nomik yapısallaşım olarak kavramsallaştırabiliriz. Hz. Peygamber Mekke 'de İslamiyet'ten önce sosyal ve eko-nomik hayatla ilgili olabilecek kurum değer ve ilişki tarz-larına zaten muhataptı. Vahiyle birlikte hazır bulduğu örüntülerin bir kısmını aynen benimsemiş ya da sosyo-ekonomik bir kurumu değişikliğe uğratarak bunlardan bazısını reddetmiştir. Burada temel ölçünün bağışını top-tan reddetmiştir. Burada temel ölçünün insanın tabiatı olarak ifade edilen fıtratın özgürlükle birlikte gelecek dü-şüncesine dönüştürülmesi olduğunu söyleyebiliriz (Rum 30: 30) (Bakara 2: 256) (Rum 30: 1-5). Hz. Peygamber İslamiyet'i tebliğ etmeye başladığından itibaren diğer peygamberler gibi gelecek düşüncesine büyük önem ver-miş Allah'ın yardımını planlı ve programlı bir çaba sonu-cunda elde edilebileceğini göstermiştir. Hz. Peygamber'in  gelecek nosyonu İslami zaman kavramsallaştırması çer-çevesinde düşünülmelidir. Bakara suresinin 201. Aye-tinde mealen Rabbimiz "Bize bu dünyada iyilik ver öteki dünyada da iyilik ver çerçevesinde şekillenmektedir. Mü-minlerin dünyadaki dini ve ahlaki vazifelerini yerine ge-tirme etkinliğini yani dini moral sermaye perspektifinden dünyada elde edeceğin ahirette saadete kavuşmasının alt yapısını oluşturacağını söyleyebiliriz.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9786057990563
Basım Yılı2021
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat14 x 21
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı150
favorilerime ekle
Kitap Açıklaması

Hz. Peygamber'in sîretini ya da biyografisini çeşitli açılardan ele almak mümkündür. Siyer yazıcılığında önemli katkıları olan meğâzi türü çalışmaların sîretin sosyo-politik ve daha ilk dönemlerden itibaren gelişen yönleri üzerine yoğunlaştığını söyleyebiliriz. Ancak siye-rin sosyo-ekonomik yönleri üzerinde duran çalışmaların birincilere göre aynı yoğunlukta olduğunu söylemek zor-dur. Aslında bu iki alanın etkileşimli süreç çerçevesinde birbirinden ayrılması mümkün değildir. Hatta İbn Haldun 'un izini takip ederek tarihi verilerin sosyolojik analizlerde kullanımıyla yeni bir siyer sosyolojisi bağlamında Hz. Peygamber'in örnekliğini sosyo-ekonomik gelişme çerçe-vesinde inceleyebiliriz.

Toplumsal yapının en göze batan yönünün tabaka-laşma sistemi olduğunu dikkate alarak toplumsal haya-tın sürdürülebilirliğinin ön saflarından birini oluşturmak için ekonomik kurum norm değer ve organizasyonların oluşturduğu ekonomik yapının teşekkülünü sosyo-eko-nomik yapısallaşım olarak kavramsallaştırabiliriz. Hz. Peygamber Mekke 'de İslamiyet'ten önce sosyal ve eko-nomik hayatla ilgili olabilecek kurum değer ve ilişki tarz-larına zaten muhataptı. Vahiyle birlikte hazır bulduğu örüntülerin bir kısmını aynen benimsemiş ya da sosyo-ekonomik bir kurumu değişikliğe uğratarak bunlardan bazısını reddetmiştir. Burada temel ölçünün bağışını top-tan reddetmiştir. Burada temel ölçünün insanın tabiatı olarak ifade edilen fıtratın özgürlükle birlikte gelecek dü-şüncesine dönüştürülmesi olduğunu söyleyebiliriz (Rum 30: 30) (Bakara 2: 256) (Rum 30: 1-5). Hz. Peygamber İslamiyet'i tebliğ etmeye başladığından itibaren diğer peygamberler gibi gelecek düşüncesine büyük önem ver-miş Allah'ın yardımını planlı ve programlı bir çaba sonu-cunda elde edilebileceğini göstermiştir. Hz. Peygamber'in  gelecek nosyonu İslami zaman kavramsallaştırması çer-çevesinde düşünülmelidir. Bakara suresinin 201. Aye-tinde mealen Rabbimiz "Bize bu dünyada iyilik ver öteki dünyada da iyilik ver çerçevesinde şekillenmektedir. Mü-minlerin dünyadaki dini ve ahlaki vazifelerini yerine ge-tirme etkinliğini yani dini moral sermaye perspektifinden dünyada elde edeceğin ahirette saadete kavuşmasının alt yapısını oluşturacağını söyleyebiliriz.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9786057990563
Basım Yılı2021
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat14 x 21
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı150
Benzer Ürünler
Edebüd Dünya Ve Din (Karton)
%46
300,00 TL
162,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Din-Ahlak Dengesi (24 saat 365 Gün)
%10
150,00 TL
135,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Oyun Bitti
%33
484,00 TL
324,28 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Her Şey Böyle Başladı
%27
120,00 TL
87,60 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Ateistler De Yas Tutar
%24
185,00 TL
140,60 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Din ve Mizah
%24
125,00 TL
95,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Arapçada Mim Harfi
%28
146,00 TL
105,22 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.