Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim
Klasik Türk Şiirinde Nefs
%26 
280,00 TL
207,20 TL

Klasik Türk Şiirinde Nefs

%26 
280,00 TL
207,20 TL
%26 
280,00 TL
207,20 TL
Kazancınız:72,80

Tükendi

Gelince Haber Ver
Kitap Açıklaması

Tasavvuf düşüncesinin özünü teşkil eden temel kavramlardan biri olan nefs Kuran'da üç yüze yakın yerde geçmektedir. Yaratılış gayesi Allah'a ulaşmak olan insanın hedefinin önündeki en büyük engel nefs olarak kabul edilir. Kuran'da hadislerde ve çeşitli dinî kaynaklarda nefs daima menfi bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Tasavvuf inancında tezkiye edilmemiş nefs bütün kötülüklerin kaynağı insanın en çetin düşmanı olarak telakki edilir.  Kavram olarak geniş bir anlam yelpazesine sahip olan nefs divan edebiyatında şairler ve nasirler tarafından üzerinde durulmuş manzumelerde çokça işlenmiş bir kavramdır. Bu çalışmada; nefse dair bazı hususlar ifade edildikten sonra divan şiirinde nefsin nasıl ele alındığı izah edilmeye çalışılmıştır.13. asırdan 19. asra kadar olan zaman diliminde yaşamış olan şairlere ait 223 divan ve mesnevinin taranması sonucu elde edilen beyit ve bendlerden hareketle; nefsin yapısı özellikleri sıfatları mahiyeti mertebeleri kuvveleri akıl-kalp ve ruh ile olan ilişkileri dinî yapılarla kullanımı tarihi-mitolojik şahıs ve hayvanlara teşbihi bu teşbihlerin arka planlarında yatan nedenler toplam 4 bölüm halinde izah edilmiştir. 5. bölümde nefsi tanıtmakla yetinmeyen şairlerin onu hangi metotlarla tezkiye ve tasfiye ettikleri ortaya konulmuştur. 6. bölümde ise toplam 143 şairin eserlerinden hareketle şairlerin nefs hakkındaki bireysel düşünceleri yüzyıllara göre tasnif edilerek özetle verilmiştir. Böylece divan şairlerinin nefs hakkındaki düşünceleri tespitleri ilk defa toplu bir şekilde ortaya konulmuştur.

Kitap Özellikleri
Basım Yılı2017
Baskı1
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 21
ISBN-106059559386
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı416
favorilerime ekle
Kitap Açıklaması

Tasavvuf düşüncesinin özünü teşkil eden temel kavramlardan biri olan nefs Kuran'da üç yüze yakın yerde geçmektedir. Yaratılış gayesi Allah'a ulaşmak olan insanın hedefinin önündeki en büyük engel nefs olarak kabul edilir. Kuran'da hadislerde ve çeşitli dinî kaynaklarda nefs daima menfi bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Tasavvuf inancında tezkiye edilmemiş nefs bütün kötülüklerin kaynağı insanın en çetin düşmanı olarak telakki edilir.  Kavram olarak geniş bir anlam yelpazesine sahip olan nefs divan edebiyatında şairler ve nasirler tarafından üzerinde durulmuş manzumelerde çokça işlenmiş bir kavramdır. Bu çalışmada; nefse dair bazı hususlar ifade edildikten sonra divan şiirinde nefsin nasıl ele alındığı izah edilmeye çalışılmıştır.13. asırdan 19. asra kadar olan zaman diliminde yaşamış olan şairlere ait 223 divan ve mesnevinin taranması sonucu elde edilen beyit ve bendlerden hareketle; nefsin yapısı özellikleri sıfatları mahiyeti mertebeleri kuvveleri akıl-kalp ve ruh ile olan ilişkileri dinî yapılarla kullanımı tarihi-mitolojik şahıs ve hayvanlara teşbihi bu teşbihlerin arka planlarında yatan nedenler toplam 4 bölüm halinde izah edilmiştir. 5. bölümde nefsi tanıtmakla yetinmeyen şairlerin onu hangi metotlarla tezkiye ve tasfiye ettikleri ortaya konulmuştur. 6. bölümde ise toplam 143 şairin eserlerinden hareketle şairlerin nefs hakkındaki bireysel düşünceleri yüzyıllara göre tasnif edilerek özetle verilmiştir. Böylece divan şairlerinin nefs hakkındaki düşünceleri tespitleri ilk defa toplu bir şekilde ortaya konulmuştur.

Kitap Özellikleri
Basım Yılı2017
Baskı1
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 21
ISBN-106059559386
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı416
Benzer Ürünler
Senaryo Yazarının El Kitabı
%25
255,00 TL
191,25 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Kul Nesimi
%30
230,00 TL
161,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Selim İleri Dün Bugün Yarın
%30
186,00 TL
130,20 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Yazının Düşüşü
%26
130,00 TL
96,20 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Yusuf Nasıl Sevilir
%26
260,00 TL
192,40 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.