Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim
Çağdaş Heykel
%22 
100,00 TL
78,00 TL

Çağdaş Heykel

%22 
100,00 TL
78,00 TL
%22 
100,00 TL
78,00 TL
Kazancınız:22,00

Tükendi

Gelince Haber Ver
Kitap Açıklaması

Dünyada yüzyıllar boyunca kendi başına bir sanat olmayı başaran heykel 19. yüzyıldan itibaren resim sanatının gerisine düşmüş 20. yüzyılın ikinci yarısına dek açıkçası resim sanatının gene gerisinde ve ressamların bir etkinliği olarak kalmıştır. Bu şu anlama gelir: Heykel sanatı adına söz konusu gerileyiş üzüntü verir gibi dururken ressamlara bağlı gelişmesi ressamların üç boyutlu düşünme yeteneklerini masaya yatırdığı adeta kendilerini buna zorladıkları anlamına da ulaştığı için çok sevindirici bir gelişmedir (Bugün de her ressam üç boyutlu düşünme yapısını geliştirmek için heykel yapmalıdır). Resim sanatına ve ressamlara olan heykel sanatının bağımlılığı İkinci Dünya Savaşı sonrası çözümlemeye uğrayarak özerk bir alan olmaya devam etmiş bu kez de özellikle 1960'ların bilhassa kavramsallık içeren bir çok alternatif eğilim ve tavrında bu kez de üç boyutluluk genel dili içerisine girmiştir. Hatta Almanca'da her türlü üç boyutlu kavrayışa neden olan sanata "plastik" demeleri boşuna değildir. Malerei und Plastik ikilisi sıkça Almanca görsel sanatlar literatüründe kullanılır ve bu ikili kullanıştan kasıt; resmin dışındaki hemen her türlü uygulamanın "plastik" başlığı altında değerlendirilmek istenmesinden başka bir şey değildir. Dolayısıyla "plastik" olanın sınırları oldukça geniştir. Bizce de son derece haklı bir kullanıştır bu. Bu görüşe paralel bir kırılma 1968'te yaşanır Helio Oittica aracılığıyla ve heykelin heykeltıraş tarafınca form algısı olmaktan çıkarak malzeme algısına dönüştüğü konusunun altı çizilir. Rodin Claudel vb heykeltıraşlarla birlikte sanat tarihinde o bildiğimiz heykeltıraşlık alanı 20. yüzyılın özellikle ilk yarısında başka ikinci yarısında başka bir kimliğe bürünmüştür. İlk elli yılda mesele gene heykeldir daha sonra heykel diye bir algıdan ziyade üç boyutlu algı süreci devreye girmiş ve az önce de vurguladığım bir "plastik" yapı gözetilir olmuştur. Bu kitapta biz de gelenekçi davranarak heykel demeyi seçsek de heykel vurgusunun geçtiği yere sizler "üç boyutlu" veya "plastik" vurgusunu koyarak da okumada bulunabilirsiniz diye düşünüyoruz.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9786052158142
Basım Yılı2020
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 19,5
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı88
favorilerime ekle
Kitap Açıklaması

Dünyada yüzyıllar boyunca kendi başına bir sanat olmayı başaran heykel 19. yüzyıldan itibaren resim sanatının gerisine düşmüş 20. yüzyılın ikinci yarısına dek açıkçası resim sanatının gene gerisinde ve ressamların bir etkinliği olarak kalmıştır. Bu şu anlama gelir: Heykel sanatı adına söz konusu gerileyiş üzüntü verir gibi dururken ressamlara bağlı gelişmesi ressamların üç boyutlu düşünme yeteneklerini masaya yatırdığı adeta kendilerini buna zorladıkları anlamına da ulaştığı için çok sevindirici bir gelişmedir (Bugün de her ressam üç boyutlu düşünme yapısını geliştirmek için heykel yapmalıdır). Resim sanatına ve ressamlara olan heykel sanatının bağımlılığı İkinci Dünya Savaşı sonrası çözümlemeye uğrayarak özerk bir alan olmaya devam etmiş bu kez de özellikle 1960'ların bilhassa kavramsallık içeren bir çok alternatif eğilim ve tavrında bu kez de üç boyutluluk genel dili içerisine girmiştir. Hatta Almanca'da her türlü üç boyutlu kavrayışa neden olan sanata "plastik" demeleri boşuna değildir. Malerei und Plastik ikilisi sıkça Almanca görsel sanatlar literatüründe kullanılır ve bu ikili kullanıştan kasıt; resmin dışındaki hemen her türlü uygulamanın "plastik" başlığı altında değerlendirilmek istenmesinden başka bir şey değildir. Dolayısıyla "plastik" olanın sınırları oldukça geniştir. Bizce de son derece haklı bir kullanıştır bu. Bu görüşe paralel bir kırılma 1968'te yaşanır Helio Oittica aracılığıyla ve heykelin heykeltıraş tarafınca form algısı olmaktan çıkarak malzeme algısına dönüştüğü konusunun altı çizilir. Rodin Claudel vb heykeltıraşlarla birlikte sanat tarihinde o bildiğimiz heykeltıraşlık alanı 20. yüzyılın özellikle ilk yarısında başka ikinci yarısında başka bir kimliğe bürünmüştür. İlk elli yılda mesele gene heykeldir daha sonra heykel diye bir algıdan ziyade üç boyutlu algı süreci devreye girmiş ve az önce de vurguladığım bir "plastik" yapı gözetilir olmuştur. Bu kitapta biz de gelenekçi davranarak heykel demeyi seçsek de heykel vurgusunun geçtiği yere sizler "üç boyutlu" veya "plastik" vurgusunu koyarak da okumada bulunabilirsiniz diye düşünüyoruz.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9786052158142
Basım Yılı2020
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 19,5
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı88
Benzer Ürünler
Türk-İslam Sanatları Tarihi
%31
165,00 TL
113,85 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Geç Dönem Şifa Tasları
%10
110,00 TL
99,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Posta Sanatı Kitabı
%30
190,00 TL
133,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Mardin Abbaraları
%10
155,00 TL
139,50 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.