Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim
Mu'tezilî Düşüncede Tabiat Ve Nedensellik
%35 
390,00 TL
253,50 TL

Mu'tezilî Düşüncede Tabiat Ve Nedensellik

Mu'tezilî Düşüncede Tabiat Ve Nedensellik

%35 
390,00 TL
253,50 TL
%35 
390,00 TL
253,50 TL
Kazancınız:136,50

Tükendi

Gelince Haber Ver
Kitap Açıklaması

"Tabiatçı kelamcılar tabii alanda zorunlu bir neden-sonuç ilişkisini kabul etmişlerdir. Ancak bu durum nedensellik anlayışlarının bütünüyle birbiriyle örtüştüğü anlamına gelmemektedir. Burada ilginç olan husus klasi kelam atomculuğunda birbirinden tümüyle bağımsız atomların hiçbir şekilde başka atomlar üzerinde  etki meydana getiremeyeceğinden hareketle nedensel ilişkilerin sorunsuzluğu savunulurken Mu'ammer ve Ka'bî gibi atomcu tabiatçıların ironik bir şekilde katı bir nedensellik düşüncesini benimsemesidir. Cevher ve arazlara ilişkin farklı tasvirlerinin bu yaklaşımlarında etkili olduğunda şüphe yoktur. Mu'ammer cevherlerin kendi arazlarını meydana getirdiğini kabul ederek; Ka'bî ise cevherlerin sürekli olduğunu belli şekilleri olabileceğini ve âlemde boşluk olmadığını kabul ederek zorunluluk düşüncesine imkân hazırlamıştır. Nazzâm ve Câhız ise nedenlerin sonuçları zorunlu kıldığını kabul etmekle birlikte ilahi tedbir ve müdahaleye imkân tanıyacak bir açıklık bırakmaya özen göstermiştir.

Kitap Özellikleri
Basım Yılı2020
Baskı1
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 21
ISBN-106052105719
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı368
favorilerime ekle
Kitap Açıklaması

"Tabiatçı kelamcılar tabii alanda zorunlu bir neden-sonuç ilişkisini kabul etmişlerdir. Ancak bu durum nedensellik anlayışlarının bütünüyle birbiriyle örtüştüğü anlamına gelmemektedir. Burada ilginç olan husus klasi kelam atomculuğunda birbirinden tümüyle bağımsız atomların hiçbir şekilde başka atomlar üzerinde  etki meydana getiremeyeceğinden hareketle nedensel ilişkilerin sorunsuzluğu savunulurken Mu'ammer ve Ka'bî gibi atomcu tabiatçıların ironik bir şekilde katı bir nedensellik düşüncesini benimsemesidir. Cevher ve arazlara ilişkin farklı tasvirlerinin bu yaklaşımlarında etkili olduğunda şüphe yoktur. Mu'ammer cevherlerin kendi arazlarını meydana getirdiğini kabul ederek; Ka'bî ise cevherlerin sürekli olduğunu belli şekilleri olabileceğini ve âlemde boşluk olmadığını kabul ederek zorunluluk düşüncesine imkân hazırlamıştır. Nazzâm ve Câhız ise nedenlerin sonuçları zorunlu kıldığını kabul etmekle birlikte ilahi tedbir ve müdahaleye imkân tanıyacak bir açıklık bırakmaya özen göstermiştir.

Kitap Özellikleri
Basım Yılı2020
Baskı1
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 21
ISBN-106052105719
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı368
Benzer Ürünler
Felsefeye Giriş
%15
284,00 TL
241,40 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine
%26
123,00 TL
91,02 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Kategoriler
%31
90,00 TL
62,10 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Fenomenoloji: İlk Temeller
%26
132,00 TL
97,68 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Varoluşçuluk-Fenomenoloji-Ontoloji
%26
204,00 TL
150,96 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Fenomenolojik Hareket
%31
650,00 TL
448,50 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Hukuk Felsefesi
%36
100,00 TL
64,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Kant'ın Hukuk Felsefesi
%24
310,00 TL
235,60 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.