Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim
Toplumsal Varlığın Ontolojisi: Hegel Marx Emek
%21 
370,00 TL
292,30 TL

Toplumsal Varlığın Ontolojisi: Hegel Marx Emek

Toplumsal Varlığın Ontolojisi: Hegel Marx Emek

%21 
370,00 TL
292,30 TL
%21 
370,00 TL
292,30 TL
Kazancınız:77,70

Tükendi

Gelince Haber Ver
Kitap Açıklaması

Doğru bir biçimde kavranan refleksiyon belirlenimleri o nedenle özerkmiş gib görünen varlıkların teolojiden miras alınmış olan ama bugün de hâlâ etkisini sürdüren katı düalitesini olduğu gibi şey-lik ile analoji yoluyla oluşturulan dolaysız biçimde sabitlenmiş nesnellik formlarının bu formları birleştirip ayıran ve edimsel etkileşimlerini ifade eden salt ilişkiler bağıntılar vb. karşısında bir tür ontolojik önceliğe sahip olduğu yönündeki eski önyargıyı da yok etmektedir.Toplumsal Varlığın Ontolojisi'nin Hegel bölümünde yazdı bunları Lukacs; 1960'lı yıllar boyunca kaleme aldığı binlerce sayfa ölümünden sonra öğrencileri tarafından derlendiğinde Marksist literatürün en verimli tartışmalar ve bu tartışmalarda ortaya çıkmış sorulara ikna edici cevaplardan örülü muazzam bir kaynaktı karşımızdaki. Zur Ontologie des gesellschaftlichen Seins Hegel'in Doğru ve Yanlış Ontolojileri Marx'ın Temel Ontolojik Düşünceleri ve Emek başlıklı üç bölümü seçilerek 1972 yılında yayınlanmıştı. Neo-pozitivist varoluşçu mekanik materyalist ve Yeni-Kantçı ontolojilere yöneltmiş olduğu güçlü ve diyalektiği merkeze alan polemiklerinin yer aldığı Neo-Pozitivizm ve Varoluşçuluk Nicolai Hartmann'ın Hakiki Bir Ontolojiye Yönelişi bölümleri ile Toplumsal Varlığın Emek dışındaki Yeniden Üretim İdeal ve İdeoloji ile Yabancılaşma başlıklarını da içeren tam basımı için Macarca'da 1976'yı Almanca'da ise 1986'yı beklemek gerekecekti.Tertium datur; nesne ve özne yapı ve fail ya da doğa ve toplum gibi varlık formlarını mutlak bir dualite içinde dikatomik olarak ele alan düşüncelere karşı üçüncü yol Lukacs'ı anlamak için belki de en verimli ifadedir. "Doğanın nesnelliği"ni analoji yoluyla topluma yansıtarak diyalektiği insan dünyasının "doğa-yasası" haline getiren görünüşte ontolojik savların Marksizm içindeki yorumları ile pozitivizmin ve neo-pozitivizmin diyalektik olmayan doğa ve toplum yasalarını formca bir gören anlayışları yapının (nesnenin doğanın) özne karşısındaki önceliğini vurgulayan mekanik materyalizme yol açarken; Öznenin varoluşunu ve bu varoluşun belirli kategorilerini yapı karşısında önceleyen ontolojiyi epistemolojiye indirgeyen Varoluşçu Yeni-Kantçı savlar da idealizmin düalist 'ontolojisinin' öznelci biçimlerini üretmektedir. Toplum ve doğanın birbirlerinin karşısındaki tözselliğini vurgulayarak bunlardan birinin diğerini belirlediğine yönelik bir öncelik koyutlaması ile çalışan bu 'öznelci' ve 'nesnelci' teorik pozisyonlar toplumsal varlığın yapısını açığa çıkaramaz. O halde toplum ve doğanın birbiri karşısındaki değil birbiriyle ilişkisinin kategorileri belirlenmek suretiyle üçüncü bir yol bulunmalı ve Toplumsal Varlığın Ontolojisi bu yeni yolda açığa çıkarılmalıdır.Tertium daturun sonuçları kışkırtıcı sorulara yol açar: daha önceden toplum karşısında "yasalılığı" nedeniyle ideal olarak gözüken doğanın kapitalizmde ancak ve ancak toplumla dolayımlanmak suretiyle mi anlaşılabileceği bunlardan ilki ve temel olanıdır. Hadi biz daha da kışkırtıcısını soralım; Lukacs'ın karşı çıktığı bir pozisyondan Klasik ve mekanik materyalizmin toplumu doğa formunda "yasalılık" aracılığıyla ele alan teorik konumu kapitalizmin toplumu mantıksal olarak üzerinde işlem yapılabilir bir "doğa" ya dönüştürmesi ile maalesef bir geçerlilik kazanmamış mıdır?Cebimizde bir çok soru; Lukacs'ın önemi budur...Ersin Vedat Elgür

Kitap Özellikleri
Basım Yılı2018
Baskı1
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 19,5
ISBN-106052601457
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı416
favorilerime ekle
Kitap Açıklaması

Doğru bir biçimde kavranan refleksiyon belirlenimleri o nedenle özerkmiş gib görünen varlıkların teolojiden miras alınmış olan ama bugün de hâlâ etkisini sürdüren katı düalitesini olduğu gibi şey-lik ile analoji yoluyla oluşturulan dolaysız biçimde sabitlenmiş nesnellik formlarının bu formları birleştirip ayıran ve edimsel etkileşimlerini ifade eden salt ilişkiler bağıntılar vb. karşısında bir tür ontolojik önceliğe sahip olduğu yönündeki eski önyargıyı da yok etmektedir.Toplumsal Varlığın Ontolojisi'nin Hegel bölümünde yazdı bunları Lukacs; 1960'lı yıllar boyunca kaleme aldığı binlerce sayfa ölümünden sonra öğrencileri tarafından derlendiğinde Marksist literatürün en verimli tartışmalar ve bu tartışmalarda ortaya çıkmış sorulara ikna edici cevaplardan örülü muazzam bir kaynaktı karşımızdaki. Zur Ontologie des gesellschaftlichen Seins Hegel'in Doğru ve Yanlış Ontolojileri Marx'ın Temel Ontolojik Düşünceleri ve Emek başlıklı üç bölümü seçilerek 1972 yılında yayınlanmıştı. Neo-pozitivist varoluşçu mekanik materyalist ve Yeni-Kantçı ontolojilere yöneltmiş olduğu güçlü ve diyalektiği merkeze alan polemiklerinin yer aldığı Neo-Pozitivizm ve Varoluşçuluk Nicolai Hartmann'ın Hakiki Bir Ontolojiye Yönelişi bölümleri ile Toplumsal Varlığın Emek dışındaki Yeniden Üretim İdeal ve İdeoloji ile Yabancılaşma başlıklarını da içeren tam basımı için Macarca'da 1976'yı Almanca'da ise 1986'yı beklemek gerekecekti.Tertium datur; nesne ve özne yapı ve fail ya da doğa ve toplum gibi varlık formlarını mutlak bir dualite içinde dikatomik olarak ele alan düşüncelere karşı üçüncü yol Lukacs'ı anlamak için belki de en verimli ifadedir. "Doğanın nesnelliği"ni analoji yoluyla topluma yansıtarak diyalektiği insan dünyasının "doğa-yasası" haline getiren görünüşte ontolojik savların Marksizm içindeki yorumları ile pozitivizmin ve neo-pozitivizmin diyalektik olmayan doğa ve toplum yasalarını formca bir gören anlayışları yapının (nesnenin doğanın) özne karşısındaki önceliğini vurgulayan mekanik materyalizme yol açarken; Öznenin varoluşunu ve bu varoluşun belirli kategorilerini yapı karşısında önceleyen ontolojiyi epistemolojiye indirgeyen Varoluşçu Yeni-Kantçı savlar da idealizmin düalist 'ontolojisinin' öznelci biçimlerini üretmektedir. Toplum ve doğanın birbirlerinin karşısındaki tözselliğini vurgulayarak bunlardan birinin diğerini belirlediğine yönelik bir öncelik koyutlaması ile çalışan bu 'öznelci' ve 'nesnelci' teorik pozisyonlar toplumsal varlığın yapısını açığa çıkaramaz. O halde toplum ve doğanın birbiri karşısındaki değil birbiriyle ilişkisinin kategorileri belirlenmek suretiyle üçüncü bir yol bulunmalı ve Toplumsal Varlığın Ontolojisi bu yeni yolda açığa çıkarılmalıdır.Tertium daturun sonuçları kışkırtıcı sorulara yol açar: daha önceden toplum karşısında "yasalılığı" nedeniyle ideal olarak gözüken doğanın kapitalizmde ancak ve ancak toplumla dolayımlanmak suretiyle mi anlaşılabileceği bunlardan ilki ve temel olanıdır. Hadi biz daha da kışkırtıcısını soralım; Lukacs'ın karşı çıktığı bir pozisyondan Klasik ve mekanik materyalizmin toplumu doğa formunda "yasalılık" aracılığıyla ele alan teorik konumu kapitalizmin toplumu mantıksal olarak üzerinde işlem yapılabilir bir "doğa" ya dönüştürmesi ile maalesef bir geçerlilik kazanmamış mıdır?Cebimizde bir çok soru; Lukacs'ın önemi budur...Ersin Vedat Elgür

Kitap Özellikleri
Basım Yılı2018
Baskı1
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 19,5
ISBN-106052601457
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı416
Benzer Ürünler
Felsefeye Giriş
%15
284,00 TL
241,40 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine
%26
123,00 TL
91,02 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Kategoriler
%31
90,00 TL
62,10 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Fenomenoloji: İlk Temeller
%26
132,00 TL
97,68 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Varoluşçuluk-Fenomenoloji-Ontoloji
%26
204,00 TL
150,96 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Fenomenolojik Hareket
%31
650,00 TL
448,50 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Hukuk Felsefesi
%36
100,00 TL
64,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Kant'ın Hukuk Felsefesi
%24
310,00 TL
235,60 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.