Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim
Yitik Şehir
%32 
125,00 TL
85,00 TL
%32 
125,00 TL
85,00 TL
%32 
125,00 TL
85,00 TL
Kazancınız:40,00

Tükendi

Gelince Haber Ver
Kitap Açıklaması

Yitik Şehir-Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Beş Şehir Kitabına Bir Kritik- adlı bu çalışma Fârâbî'nin ilimler tasnifinde pratik ilimler olarak kabul ettiği ahlâk (tedbirü'l menzil) ve siyaset (tedbirü'l müdün) kavramlarının bir yansıması olarak "şehir" meselesini ele almaktadır. Kitap şehrin community (fazıl ve dayanışmacı topluluk) varlığından doğacağına işaret etmektedir.
İslâm şehrinin canlı organizma olduğu fikrinden hareket eden Yitik Şehir Heidegger'in "Kulübe" merkezli 50 yıllık hayatını teori ve pratikte barındırdığı güçlü modernlik eleştirisine rağmen "münzevilik" olarak değerlendirmektedir. Kulübe Fârâbî'nin eksik toplum-kâmil toplum kategorisinde "aile evi" inşa edemediğinden şehir teorisinde kategori dışı kalmaktadır.
Son dönemde mimar yazarlar tarafından "İki katlı ev Türk evidir" söylemiyle gündeme getirilen ev ise community (topluluk) ve hayvanlı iktisadî hayatı kuramadığı ölçüde "emekli evi" veya "sayfiye evi" olmaktan öteye geçemeyeceği düşüncesiyle eleştirilmiştir.
Yitik Şehir Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Beş Şehir kitabını ise çok katmanlı okumaya tabi tutmaktadır.
Birinci okuma bakımından Beş Şehir son bin yıllık süreçte merkezî rol oynamış Türk şehirlerine nazar ederek tarihsel sürekliliği ortaya koyması nedeniyle önemlidir. Tanpınar "İslâm şehri" paradigmasını ele aldığı şehirlere yüklediği vasıflarla ortaya koymaktadır. Tanpınar İstanbul'a küresel ticaret merkezi ve hükümdarlık şehri Bursa'ya evliya-gazi şehri Konya'ya ahî-gazi şehri Erzurum'a serhat ve gümrük şehri Ankara'ya fütüvvet şehri olarak nazar etmiştir. Bu şehirler (Fârâbîci bir perspektifle) fazıl toplum dinî inanç ve "helal geçim-adil bölüşüm" davalarını esas alan iktisadî yapılanmayla kurulmuştur.
İkinci okuma bakımından Beş Şehir şehri peyzaj mimarî seyir mahalleri olarak ele alması nedeniyle Fârâbî'den kopmakta onu tüketim toplumunun merkezleri ve uygarlığın debdebe mekânları olarak kavramaktadır. Yitik Şehir Tanpınar'ın bu ikinci bakışını eleştirmektedir.
Öte yandan Tanpınar Beş Şehir'e yüklediği çift anlamlılığı "süreklilik içinde değişim" ile açıklamakla da çelişkiye düşmektedir. Modernleşme şehir kurmamızı mümkün kılmadığı gibi mevcut toplumsallığı bozmuş tevarüs ettiğimiz şehirleri de -dünya ölçeğinde iktisadî hayatı belirleyici kılamadığından- mağlup ve mukallit kentler haline getirmiştir. Şehir yitirilmiştir.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9786057213204
Basım Yılı2022
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13 x 21
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı136
favorilerime ekle
Kitap Açıklaması

Yitik Şehir-Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Beş Şehir Kitabına Bir Kritik- adlı bu çalışma Fârâbî'nin ilimler tasnifinde pratik ilimler olarak kabul ettiği ahlâk (tedbirü'l menzil) ve siyaset (tedbirü'l müdün) kavramlarının bir yansıması olarak "şehir" meselesini ele almaktadır. Kitap şehrin community (fazıl ve dayanışmacı topluluk) varlığından doğacağına işaret etmektedir.
İslâm şehrinin canlı organizma olduğu fikrinden hareket eden Yitik Şehir Heidegger'in "Kulübe" merkezli 50 yıllık hayatını teori ve pratikte barındırdığı güçlü modernlik eleştirisine rağmen "münzevilik" olarak değerlendirmektedir. Kulübe Fârâbî'nin eksik toplum-kâmil toplum kategorisinde "aile evi" inşa edemediğinden şehir teorisinde kategori dışı kalmaktadır.
Son dönemde mimar yazarlar tarafından "İki katlı ev Türk evidir" söylemiyle gündeme getirilen ev ise community (topluluk) ve hayvanlı iktisadî hayatı kuramadığı ölçüde "emekli evi" veya "sayfiye evi" olmaktan öteye geçemeyeceği düşüncesiyle eleştirilmiştir.
Yitik Şehir Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Beş Şehir kitabını ise çok katmanlı okumaya tabi tutmaktadır.
Birinci okuma bakımından Beş Şehir son bin yıllık süreçte merkezî rol oynamış Türk şehirlerine nazar ederek tarihsel sürekliliği ortaya koyması nedeniyle önemlidir. Tanpınar "İslâm şehri" paradigmasını ele aldığı şehirlere yüklediği vasıflarla ortaya koymaktadır. Tanpınar İstanbul'a küresel ticaret merkezi ve hükümdarlık şehri Bursa'ya evliya-gazi şehri Konya'ya ahî-gazi şehri Erzurum'a serhat ve gümrük şehri Ankara'ya fütüvvet şehri olarak nazar etmiştir. Bu şehirler (Fârâbîci bir perspektifle) fazıl toplum dinî inanç ve "helal geçim-adil bölüşüm" davalarını esas alan iktisadî yapılanmayla kurulmuştur.
İkinci okuma bakımından Beş Şehir şehri peyzaj mimarî seyir mahalleri olarak ele alması nedeniyle Fârâbî'den kopmakta onu tüketim toplumunun merkezleri ve uygarlığın debdebe mekânları olarak kavramaktadır. Yitik Şehir Tanpınar'ın bu ikinci bakışını eleştirmektedir.
Öte yandan Tanpınar Beş Şehir'e yüklediği çift anlamlılığı "süreklilik içinde değişim" ile açıklamakla da çelişkiye düşmektedir. Modernleşme şehir kurmamızı mümkün kılmadığı gibi mevcut toplumsallığı bozmuş tevarüs ettiğimiz şehirleri de -dünya ölçeğinde iktisadî hayatı belirleyici kılamadığından- mağlup ve mukallit kentler haline getirmiştir. Şehir yitirilmiştir.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9786057213204
Basım Yılı2022
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13 x 21
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı136
Benzer Ürünler
Felsefeye Giriş
%15
284,00 TL
241,40 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine
%26
123,00 TL
91,02 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Kategoriler
%31
90,00 TL
62,10 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Fenomenoloji: İlk Temeller
%26
132,00 TL
97,68 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Varoluşçuluk-Fenomenoloji-Ontoloji
%26
204,00 TL
150,96 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Fenomenolojik Hareket
%31
650,00 TL
448,50 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Hukuk Felsefesi
%36
100,00 TL
64,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Kant'ın Hukuk Felsefesi
%24
310,00 TL
235,60 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.